sobota, 18 czerwca 2011

kobieta Raju...

Ibn Abbas powiedział do mnie:

„Czy mam pokazać tobie kobietę ludzi Raju?”

Powiedziałem: „Tak.”

On powiedział: Czarna kobieta przyszła do Proroka (pokój z nim) i powiedziała: „Mam ataki epilepsji i moje ciało wówczas się odkrywa, proszę wstaw się za mnie u Allaha.” Prorok (pokój z nim) powiedział do niej: „Jeśli chcesz, pozostań cierpliwa i wejdziesz do Raju albo jeśli chcesz, poproszę Allah, aby cię uzdrowił.” Powiedziała: „Pozostanę cierpliwa i dodała, ale moje ciało odkrywa się, więc proszę poproś Allah, abym nie odkrywała się.” Więc Prorok (pokój z nim) wstawił się do Allaha za nią. [Buhari, Księga 7, Rozdział 70, Hadis 555]

Wyobraźmy sobie, że to my bylibyśmy na miejscu tej kobiety i poszlibyśmy do Proroka (pokój z nim) prosić go o pomoc. A on (pokój z nim) zaproponowałby nam to samo, co tej kobiecie.

Czy wybralibyśmy inwokację Proroka o swoje zdrowie? Czy pozostalibyśmy cierpliwi, aby zasłużyć na Raj? Co byśmy wybrali?

Co wpłynęło na tą kobietę, że wybrała cierpliwość zamiast uzdrowienia? Dlaczego odrzuciła modlitwę Proroka (pokój z nim), która mogłaby uleczyć jej epilepsję, ponieważ jego Du'a zawsze jest akceptowane.

Odrzuciła dua, ponieważ jej oczy były zwrócone w kierunku wiecznego dzbanka złota. Zdawała sobie sprawę, że może otrzymać przyjemność w tym życiu, ale powstrzymała się i wybrała cierpliwość, by mogła teraz działać, a później cieszyć się wieczną przyjemnością.

Gdy będzie ci trudno, aby zachować spokój i cierpliwość to bij pokłony dla Allah często. Jeśli chcesz ponarzekać na swoją chorobę, zrób sujood (pokłon) i płacz ze szczerego serca. Allah jest jedynym, który może naprawdę zrozumieć i pomóc.

źródło: orginalny artykuł napisany przez Saba Malik