Zostało
przekazane od Ibn Abbas (niech Allah będzie z niego zadowolony), że Prorok
(salla Allahu alejhi wa sallam) powiedział:
“Kiey osoba odwiedzająca chorego, który
nie jest umierający, powie siedem razy w jego obecności:
„Proszę Allah
Wszechmogącego, Króla Wielkiego Tronu, aby cię uzdrowił”, Allah uzdrowi go od
tej choroby.”"
Przekazane przez Abu Dawood (3106), sklasifikowany jako sahih
przez al-Nawawi w Adhkaar (s.180) i przez al-Albani w Sahih Abi Dawood.
Podczas
recytowania ruqyahs nad sobą, powinieneś potrzeć twoją ręką po jego twarzy,
klatce piersiowej i brzuchu, jak Prorok (salla Allahu alejhi wa sallam) robił i
powinieneś siedzieć blisko chorego głowy, abyś oddychał nad nim recytując
ruqyah. Nie ma nic złego w lekkim dmuchnięciu razem z małą ilością śliny na
jego twarz podczas recytacji.
Ibn al-Qayyim powiedział:
"Ruqayah pochodzi
z serca i ust osoby recytującej ruqyah, więc jeśli recytacji towarzyszy trochę
jego śliny i oddechu, ruqyah będzie mieć silniejszy efekt."
Zaad al-Ma’aad
(4/164).
Nie ma nic złego
w tym, kiedy osoba dmucha wraz ze śliną po recytacji Quranu (np. Al-Fatiha –
która jest jednym z najlepszych rodzajów ruqyah recytowanych nad chorą osobą,
recytuje al-Fatiha a następnie dmucha w wodę). Niektórzy z poprzedników (Salaf)
robili tak i jest to efektywne i korzystne, jesli Allah tak zechce. Prorok
(salla Allahu alejhi wa sallam) dmuchał w swoje ręce kiedy szedł spać, po
wyrecytowaniu sur : Qul Huwa Allaahu Ahad, Qul A’oodhu bi Rabbi’l-Falaq i Qul ‘A’oodhu bi
Rabbi’l-Naas, a następnie pocierał swoimi dłońmi po twarzy i tak daleko w dół
po ciele jak mógł dosięgnąć.
Fataawa al-Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 1/107.