poniedziałek, 16 września 2013

Używanie śliny podczas ruqya




Zostało przekazane od Ibn Abbas (niech Allah będzie z niego zadowolony), że Prorok (salla Allahu alejhi wa sallam) powiedział: 

“Kiey osoba odwiedzająca chorego, który nie jest umierający, powie siedem razy w jego obecności: 

„Proszę Allah Wszechmogącego, Króla Wielkiego Tronu, aby cię uzdrowił”, Allah uzdrowi go od tej choroby.”"

Przekazane przez Abu Dawood (3106), sklasifikowany jako sahih przez al-Nawawi w Adhkaar (s.180) i przez al-Albani w Sahih Abi Dawood.

Podczas recytowania ruqyahs nad sobą, powinieneś potrzeć twoją ręką po jego twarzy, klatce piersiowej i brzuchu, jak Prorok (salla Allahu alejhi wa sallam) robił i powinieneś siedzieć blisko chorego głowy, abyś oddychał nad nim recytując ruqyah. Nie ma nic złego w lekkim dmuchnięciu razem z małą ilością śliny na jego twarz podczas recytacji.

Ibn al-Qayyim powiedział: 

"Ruqayah pochodzi z serca i ust osoby recytującej ruqyah, więc jeśli recytacji towarzyszy trochę jego śliny i oddechu, ruqyah będzie mieć silniejszy efekt."

 Zaad al-Ma’aad (4/164).
 
Nie ma nic złego w tym, kiedy osoba dmucha wraz ze śliną po recytacji Quranu (np. Al-Fatiha – która jest jednym z najlepszych rodzajów ruqyah recytowanych nad chorą osobą, recytuje al-Fatiha a następnie dmucha w wodę). Niektórzy z poprzedników (Salaf) robili tak i jest to efektywne i korzystne, jesli Allah tak zechce. Prorok (salla Allahu alejhi wa sallam) dmuchał w swoje ręce kiedy szedł spać, po wyrecytowaniu sur : Qul Huwa Allaahu Ahad,  Qul A’oodhu bi Rabbi’l-Falaq i Qul ‘A’oodhu bi Rabbi’l-Naas, a następnie pocierał swoimi dłońmi po twarzy i tak daleko w dół po ciele jak mógł dosięgnąć.

Fataawa al-Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 1/107.