poniedziałek, 21 listopada 2011

Tafsir ibn kathir [Koran, 8:2]

{Wierzącymi są tylko: ci, których serca drżą z przerażenia, kiedy wspomina się Boga; ci, których wiara się powiększa, kiedy są im recytowane Jego znaki - oni ufają swojemu Panu –} [Koran 8:2]

{Wierzącymi są tylko: ci, których serca drżą z przerażenia,} i czynia to, co Allah nakazał

{kiedy wspomina się Boga; ci, których wiara się powiększa, kiedy są im recytowane Jego znaki} i ich pewność

{ - oni ufają swojemu Panu -} pokładając nadzieję tylko w Nim. Tak skomentował ten wers Mujahid.

{ich serca Wajilat} „Ich serca obawiają się i czują strach.” Podobnie skomentował As-Suddi i inni.

Jakość prawdziwie wierzącego jest taka, że gdy Allah jest wspomniany, czuje on strach w jego sercu, realizując tym samym Jego rozkazy i powstrzymując się od Jego zakazów.

Allah powiedział w podobnym wersecie:

{dla tych, którzy choć popełnili czyn bezecny (Fahishah)albo byli niesprawiedliwi względem samych siebie, czyniąc zło, wspominają Boga i proszą Go o przebaczenie za swoje grzechy - a któż przebacza grzechy oprócz Boga? (a nikt nie może wybaczyć grzechów tylko Allah) - i nie trwają uporczywie przy tym, co czynili, bo przecież oni wiedzą.} [3:135]

oraz

{Lecz dla tego, kto się lękał stawienia się przed swoim Panem i powstrzymywał duszę od namiętności, to, zaprawdę, dla niego Ogród będzie miejscem schronienia!} [79:41-42]

Sufyan Ath-Thawri przekazał, że As-Suddi skomentował:

"Człowiek może myśleć o popełnieniu niesprawiedliwości lub grzechu. Ale wstrzymuje się od popełnienia tego, kiedy mu się mówi," Miej Taqwa w Boga ", a jego serce zaczyna się bać.''

Dodatek do tafsiru: Słowo Taqwa تقوى zostało użyte w Koranie 251 razy. Taqwa to koncepcja w islamie, która jest interpretowana przez niektórych uczonych islamskich jako świadomość Boga. Posiada ona wiele innych znaczeń i interpretacji. Taqwa może oznaczać pobożność, strach przed Bogiem, miłość do Boga. Taqwa pozwala człowiekowi być stale świadomym obecności Boga jak i  Jego atrybutów i przypominać o relacji i odpowiedzialności przed Bogiem jako Jego stworzenia i sługi. Uczeni tłumaczą, że drogą do taqwa jest posłuszeństwo Bogu, unikanie nieposłuszeństwa i staranie się trzymać z dala od spraw wątpliwych.

WIARA WZRASTA KIEDY KORAN JEST RECYTOWANY:

{ci, których wiara się powiększa, kiedy są im recytowane Jego znaki} jest podobne do poniższego wersetu:

{Kiedy tylko zostanie zesłana jakaś sura, to wśród nich są tacy (hipokryci ), którzy mówią: "Komu z was ona powiększy wiarę?" Jeśli chodzi o tych, którzy uwierzyli, to ona powiększyła wiarę, I oni Się cieszą.} [9:124]

Al-Bukhari i inni uczeni opierali się na tym wersecie (8:2) oraz tym podobnym (9:124 ), udawadniając, że wiara wzrasta i zmienia się jej siła. Jest to również pogląd większości uczonych islamu, co skłoniło niektórych badaczy, takich jak Ash-Shafi `i Ahmad bin Hanbal i Abu` Ubayd o stwierdzenie, że jest to konsensus Ummy.

RZECZYWISTOŚĆ TAWAKKUL:

Allah mówi: {oni ufają swojemu Panu (tł. z ang. i oni pokładają nadzieję w Bogu)}

W związku z tym, wierzący pokłada nadzieję tylko w Bogu, zwraca się bezpośrednio tylko do Niego, szuka schronienia u Niego samego, prosi i błaga tylko Jego o różne potrzeby. Wie, że cokolwiek On zechce pojawia się i że czegokolwiek On nie będzie chciał nigdy nie nastąpi, że On sam jest tym, który decyduje w Jego królestwie, bez partnerów, nikt nie może uniknąć decyzji Boga i On jest szybki w rachunku. W związku z tym oświadczenie Sa `id bin Jubayr brzmi, „at-tawakkul ‘ala” (ufność, poleganie, zaufanie w Bogu), jest istotą wiary.