Jak się
przekonamy, historia Zaynab jest w rzeczywistości dobrym dowodem na prawdziwość
Proroka (pokój z nim).
Zaynab bint
Jahsh wyszła za mąż za proroka Muhammada (niech pokój będzie z nim) w 5 Ah, gdy
miała trzydzieści pięć lat, ale dopiero po rozwodzie jej pierwszego małżeństwa,
które zostało zorganizowane przez nikogo innego jak Proroka (pokój z nim).
Zaynab bint Jahsh była kuzynką Proroka (pokój z nim). Pochodziła z jednej z
najszlachetniejszych rodzin Kurajszytów i oczekiwano, że poślubi mężczyznę o
takim samym wysokim statusie społecznym.
Prorok (pokój z
nim) wiedział, że pobożność, a nie status społeczny powinien być głównym czynnikiem w podejmowaniu
decyzji o małżeństwie. Chciał, aby poślubiła ona Zayda ibn Haris, byłego
niewolnika Khadijy, którego Prorok (pokój z nim) uwolnił i przyjął jako syna w
wieku ośmiu lat.
Prorok Muhammad
(pokój z nim) obserwował zarówno Zayda i Zaynab jak dorastają i pomyślał, że
będą tworzyć dobrą parę i że ich małżeństwo będzie dowodem na to, że nie ważne jest to,
jakich kto ma przodków, ale raczej ich religijność. Kiedy Prorok (pokój i
błogosławieństwo Allaha z nim) poprosił o jej rękę w imieniu Zayda, rodzina
Zaynab była w szoku wobec idei poślubienia przez nią uwolnionego niewolnika.
Ponadto Zaynab chciała poślubić Proroka (pokój z nim) i faktycznie jej rodzina
już zaproponowała małżeństwo prorokowi.
Początkowo Zaynab
odmówiła. Zayd miał również zastrzeżenia co do tego pomysłu, jednak ostatecznie chcąc posłuchać Proroka (pokój z
nim) oboje zgodzili się na małżeństwo. Prorok dał posag dla Zaynab w imieniu
Zayda, składający się z dziesięciu dinarów sześćdziesiąt dirhamów, welon,
okrycie wierzchnie, koszulę i znaczną ilość żywności i daktyli.
Małżeństwo niestety nie było sukcesem. Zaynab i Zayd nie pasowali do siebie. Po około roku, pojawiły się problemy między nimi i Zayd narzekał na nią Prorokowi (pokój z nim), który powiedział mu, aby pozostał z żoną i był bogobojny.
Małżeństwo niestety nie było sukcesem. Zaynab i Zayd nie pasowali do siebie. Po około roku, pojawiły się problemy między nimi i Zayd narzekał na nią Prorokowi (pokój z nim), który powiedział mu, aby pozostał z żoną i był bogobojny.
Zayd zapytał
Proroka (pokój z nim) o zgodę na rozwód Zaynab więcej niż jeden raz i mimo, że Prorok (pokój z nim) zalecał Zaydowi,aby
się nie rozwodził, ostatecznie rozwód nastąpił. Prorok (pokój z nim), następnie
otrzymał polecenie od Boga, aby poślubił Zaynab, co zrobił w 5 Ah.
Wśród pogańskich
Arabów był zwyczaj, że adoptowany syn był jak rodzony syn. Nosił nazwisko
swojego przybranego ojca i dziedziczył
po nim. Islam uchylił ten zwyczaj. Islam
chroni rodowód. Człowiek może adoptować dziecko i dbać o nie, ale to
dziecko nie może przyjąć rodowodu swojego przybranego ojca. Musi
zachować nazwisko rodowe. Więcej o ADOPCJI w islamie TUTAJ
Bóg mówi w Koranie:
Bóg mówi w Koranie:
{On nie czynił waszych dzieci adoptowanych
- waszymi synami.
To tylko powiedzenie waszych ust,
Bóg zaś mówi prawdę
i On prowadzi prostą drogą.
Nazywajcie ich imieniem ich ojców,
to będzie sprawiedliwsze u Boga.
A jeśli nie znacie ich ojców
- to niech będą waszymi braćmi w religii
i waszymi podopiecznymi.
I nie będziecie mieli żadnego grzechu,
jeśli uczynicie coś przez pomyłkę,
ale będziecie mieli grzech za to,
co świadomie zamierzą wasze serca.
Bóg jest Przebaczający, Litościwy!} [Koran,33:4-5, tł. Bielawskiego]
- waszymi synami.
To tylko powiedzenie waszych ust,
Bóg zaś mówi prawdę
i On prowadzi prostą drogą.
Nazywajcie ich imieniem ich ojców,
to będzie sprawiedliwsze u Boga.
A jeśli nie znacie ich ojców
- to niech będą waszymi braćmi w religii
i waszymi podopiecznymi.
I nie będziecie mieli żadnego grzechu,
jeśli uczynicie coś przez pomyłkę,
ale będziecie mieli grzech za to,
co świadomie zamierzą wasze serca.
Bóg jest Przebaczający, Litościwy!} [Koran,33:4-5, tł. Bielawskiego]
Poślubiając Zaynab,
Prorok (pokój z nim) pokazał w najbardziej jasny z możliwych sposobów, że w
islamie adoptowany syn nie jest taki sam jak naturalny syn i że opiekun
adoptowanego syna ma prawo poślubić kobietę, która była kiedyś żoną tego
adoptowanego syna.
W wersie:
W wersie:
{A kiedy
powiedziałeś temu,
którego Bóg obdarzył dobrodziejstwami
i którego sam obdarzyłeś dobrodziejstwami:
"Zatrzymaj przy sobie swoją żonę
i bój się Boga!"
- ty skrywałeś w swojej duszy to,
co Bóg miał ujawnić,
w obawie przed ludźmi;
podczas gdy Bóg bardziej zasługuje na to,
aby się Go obawiać.
A kiedy Zaś wywiązał się względem niej
ze wszystkich swoich powinności,
daliśmy ją tobie za żonę,
aby wierni nie mieli żadnej trudności,
jeśli chodzi o żony i ich adoptowanych synów,
kiedy wywiążą się względem nich ze swoich powinności.
Rozkaz Boga ma być spełniony!} [Koran, 33:37, tł Bielawskiego,]
którego Bóg obdarzył dobrodziejstwami
i którego sam obdarzyłeś dobrodziejstwami:
"Zatrzymaj przy sobie swoją żonę
i bój się Boga!"
- ty skrywałeś w swojej duszy to,
co Bóg miał ujawnić,
w obawie przed ludźmi;
podczas gdy Bóg bardziej zasługuje na to,
aby się Go obawiać.
A kiedy Zaś wywiązał się względem niej
ze wszystkich swoich powinności,
daliśmy ją tobie za żonę,
aby wierni nie mieli żadnej trudności,
jeśli chodzi o żony i ich adoptowanych synów,
kiedy wywiążą się względem nich ze swoich powinności.
Rozkaz Boga ma być spełniony!} [Koran, 33:37, tł Bielawskiego,]
Ibn Jarîr
przekazał, że Aisha (niech Allah będzie z niej zadowolony) powiedziała: “Jeśli
Muhammad miałby kiedykolwiek ukryć coś, co zostało mu objawione z Księgi Boga,
ukryłby werset: {ty skrywałeś w swojej duszy to,
co Bóg miał ujawnić,
w obawie przed ludźmi;
podczas gdy Bóg bardziej zasługuje na to,
aby się Go obawiać.}”.
co Bóg miał ujawnić,
w obawie przed ludźmi;
podczas gdy Bóg bardziej zasługuje na to,
aby się Go obawiać.}”.
Bóg wcześniej objawił
mu, że Zaynab bint Jahsh miała być jedną z jego żon. Prorok (pokój z nim) nie
powiedział o tej sprawie. Wtedy Bóg objawił ten werset.
Jeśli Prorok
(pokój z nim) miałby ukryte motywy, mógłby tą sprawę rozwiązać w znacznie
bardziej subtelny sposób. Zamiast tego został postawiony w sytuacji, która
wymusiła na nim coś, czego inaczej by nie chciał zrobić.
To jednak
pochodziło z mądrości Boga. Jeśli Prorok (pokój z nim) powiedziałby jedynie, że
adoptowani synowie nie są prawdziwymi synami, dlatego opiekunowie mogą poślubić
byłe żony ich adoptowanych synów, to nie miałoby to tego samego efektu, bowiem
praktyki kulturowe i tabu są dość silne. Na przykład, jako muzułmanie wszyscy
wiemy, że rasa i pochodzenie etniczne nie są ważne. Jednak widzimy problemy,
które prawie zawsze pojawiają się, gdy muzułmanka chce wyjść za muzułmanina z innej grupy etnicznej. Dlatego Prorok
(pokój z nim) otrzymał rozkaz, aby ją poślubić tytułem przykładu.
W następnym wersie Bóg kontynuuje:
W następnym wersie Bóg kontynuuje:
{Nie ma winy
Proroka w tym,
co nałożył na niego Bóg,
zgodnie ze Swoim obyczajem
ustanowionym przez Niego dla minionych pokoleń.
Rozkaz Boga jest rozstrzygnięciem zdecydowanym.} [Koran, 33:38, tł. Bielawskiego]
Nie można opierać swojej wiedzy na fałszywych przekazach, nauka hadisów ma dokładne wytyczne i reguły. Hadisy są klasyfikowane jako autentyczne (Sahih), dobre (hasan), słabe (da`îf), odrzucone (munkar) i sfabrykowane (mawdû`). Ta klasyfikacja nie jest samowolna ani według czyichś pragnień. Hadis jest oceniany w oparciu o badanie łańcuchów przekazu za pomocą którego dotarł do nas. Jeśli sieć transmisji ma braki lub sprzeczności lub zawiera ludzi, którzy znani byli jako kłamcy to hadis nie jest akceptowany. więcej o hadisach TUTAJ
co nałożył na niego Bóg,
zgodnie ze Swoim obyczajem
ustanowionym przez Niego dla minionych pokoleń.
Rozkaz Boga jest rozstrzygnięciem zdecydowanym.} [Koran, 33:38, tł. Bielawskiego]
Nie można opierać swojej wiedzy na fałszywych przekazach, nauka hadisów ma dokładne wytyczne i reguły. Hadisy są klasyfikowane jako autentyczne (Sahih), dobre (hasan), słabe (da`îf), odrzucone (munkar) i sfabrykowane (mawdû`). Ta klasyfikacja nie jest samowolna ani według czyichś pragnień. Hadis jest oceniany w oparciu o badanie łańcuchów przekazu za pomocą którego dotarł do nas. Jeśli sieć transmisji ma braki lub sprzeczności lub zawiera ludzi, którzy znani byli jako kłamcy to hadis nie jest akceptowany. więcej o hadisach TUTAJ
Oczywiście,niektórzy orientaliści i inni wrogowie islamu radośnie przekazują fałszywe informacje, aby mieć trochę brudu, które rzucą na Proroka (pokój z nim). Nie wspomnają jednak, że historia nie jest autentyczna. Oni po prostu przekazują ją jako fakt, licząc na niewiedzę ludzi...